Om ejendommen

Her kan du finde praktiske oplysninger og information om forholdene i Dageløkkeparken.

Hvem kan jeg henvende mig til? Hvad nu hvis? Hvem gør hvad o.s.v.

Du vil også finde oplysninger omkring de faciliteter, der stilles til rådighed, og hvor de er placeret.

Find emne i menuen til venstre.

 

 

Almindeligt køkkenaffald som emballage og tilsvarende tørt affald

SKAL pakkes og lukkes forsvarligt i plasticposer. 

Vådt affald skal pakkes i lukkede poser og placeres direkte i den grønne plastcontainer i affaldsrummet.


Genbrugspladsen

De ting som ikke umiddelbart kan affaldshåndteres her i Dageløkkeparken, skal du selv bringe op på Genbrugspladsen på Bakkegårdsvej: 

 

Bakkegårdsvej 404B

3050 Humlebæk

Åbent alle dage 10-18

Ejerforeningen har indgået en aftale med Fibia om levering af internet/telefoni – eller en anden ydelse, der udbydes. Pakken kan ikke fravælges og ejerne opkræves grundgebyr med fællesudgifter. Udgift udover grundgebyr afregnes direkte mellem bruger og Fibia. For valg af ydelser kontaktes Fibias Kundeservice på telefon 70 29 24 44.

www.fibia.dk


Glas og flasker

Alle former for glasaffald kastes i glascontaineren. Glasset skal skyll forinden.

 

Aviser

Aviscontainere 

 

Kemikalier

Maling- og kemikalierester afleveres ved kemi skabet ved siden af glascontaineren.

 

Haveaffald

Store planter, grene, juletræer, jord og lignende anbringes i det store kompostskur på 900-vejen. Alle beboere har nøgle hertil.

Energimærke

Energimærke for ejendommen Teglgårdsvej 833-849 og 901-923, 3050 Humlebæk, kan downloades til højre i PDF-format. 

Flagning

Du er velkommen til at låne flagene, hvis du vil flage for at markere personlige festdage og det derfor vil være festligt at hejse Dannebrog i vores bebyggelse. Dette kan være i anledning af f.eks. fødselsdag, bryllup eller anden mærkedag.

 Skal du bruge flagene skal du kontakte viceværten i god tid.

Rekreative områder

På arealerne mellem blokkene på 900-vejen er der indrettet legepladser for mindre børn. Legepladserne vedligeholdes løbende.

Der er ligeledes opstillet havegrill til beboernes frie afbenyttelse, blot de efterlades i rengjort stand, ligesom eventuelt andet affald skal fjernes.

 

Fællesudgifter

Fællesudgifterne består af poster for fællesudgifter, grundgebyr til Fibia (internet/telefoni) og á conto varme og vand.

Fællesudgifterne forfalder hhv. 1. februar, 1. maj, 1. august og 1. november. Betaling af fællesudgifter kan foregå via BS (BetalingsService) eller via Netbank.

Sidste rettidige betalingsdato vil fremgå af opkrævningskortet. Betales fællesudgifterne ikke rettidigt, fremsendes betalingspåmindelse med gebyr og ny betalingsfrist fra administrationskontoret. Ved for sen betaling pålægges gebyr + eventuel rente. Overholdes den nye betalingsfrist ikke, sendes restancen til inkasso.

Husdyr

Se venligst Husorden.


Trappevask

Der er rengøring af trappeopgange hver torsdag. I månederne juni, juli og august dog hver 2. torsdag. Du skal selv sørge for at fjerne din dørmåtte mm. fra opgangsgulvet inden trappevasken.

 

Elektricitet

De enkelte lejligheder forsynes med elektricitet direkte fra el-leverandør til lejlighedens egen elmåler. Lejlighedsejeren afregner selv med forsyningsselskabet. El-leverance samt afregning heraf er ejerens eget ansvar.

 

Varmeanlæg - og varme- og vandafregning

Bebyggelsen Dageløkkeparken opvarmes ved hjælp af naturgas. Der er installeret nye naturgasfyr i år 2018. Hver opgang har sit eget fyr og disse er placeret umiddelbart ved siden af affaldsrummene. 

Kun viceværter og bestyrelse, samt godkendte håndværkere har adgang til fyrrummene. Således har de enkelte beboere intet at gøre med bebyggelsens varmeanlæg. Der må ikke på nogen måde gøres indgreb i varmeanlægget uden bestyrelsens godkendelse.

Der kan ikke opnås tilladelse til opsætning af radiatorer med større udnyttelseseffekt end de oprindeligt monterede, eller opsætning af varmtvandsradiatorer på altaner.

Afregning af varme- og varmtvandsforbrug sker via måler, som aflæses én gang årligt. Indgreb i måler, herunder afmontering med henblik på at opnå reduceret betaling, vil kunne medføre politianmeldelse. Afregning vil i sådanne tilfælde ske efter et skønnet forbrug.

Á conto betaling for varme og vand sker sammen med betaling af fællesudgifterne. En gang om året udarbejdes et forbrugsregnskab med det resultat, at du enten får en ekstra opkrævning eller penge tilbage .



Vaskeri

Vaskeriet findes i nr. 911 og må kun benyttes af Dageløkkeparkens beboere. Vaskeriet er åbent mandag til fredag fra kl. 07.00 til kl. 21.00, samt lørdage, søn- og helligdage fra kl. 9.00 til 20.00.

Vaskeriet indeholder 4 vaskemaskiner, 2 centrifuger, 3 tørretumblere og 1 strygerulle. Adgang til vaskeriet sker ved hjælp af en chip. Som ny beboer kan du overtage den tidligere ejers chip, eller købe en ny hos viceværten. 

Vaskeriets økonomi skal hvile i sig selv, dvs. at prisen for vask kan variere, men typisk koster en vask ca. 20 kr. inkl. sæbe. Tørretumblerne koster 1 kr. pr. ca. 5 minutter. Centrifuger og strygerulle er gratis.

Der må kun benyttes den sæbe vaskeriet stiller til rådighed. Eventuelt skyllemiddel medbringer du selv. Man har ikke ”fast tid” i vaskeriet, hvorfor afbenyttelse er efter først til mølle-princippet.

Henvendelser til viceværten

 Vicevært

Thomas Gantriis

Teglgårdsvej 835 st. th. 

Telefon 52 50 23 95 (mandag-torsdag 7-15 og fredag 7-12)

Mail: varmemester@dageloekkeparken.dk 


Skader

 

I tilfælde af en forsikringsskade, skal du gøre følgende:

• Meddel bestyrelsen om skaden via hjemmesiden og 

• Giv skriftlig meddelelse til administrationen: ejendomsadministrationen3000@advodan.dk. Meddelelsen skal indeholde oplysninger om;

- hvor skaden er sket

- hvad årsagen til skaden er

- hvilket omfang skaden har

- dit fulde navn og adresse 

- et telefonnummer, som du kan træffes på.

• Hvis du er i tvivl om noget i forbindelse med en skade, kan du ringe til administrators kontor, telefon 49 21 40 47, og få oplysninger.

 

Er det nødvendigt at "stoppe" en skade, SKAL ejerforeningens håndværkere benyttes: 

Ved rørbrud og lignende:

VVS-installatør

Jørgen B. Sørensen

Telefon 49 13 21 57

Om foreningen

Ejerforeningens hovedopgave er i fællesskab at drive bebyggelsen Dageløkkeparken på et bæredygtigt grundlag såvel økonomisk som teknisk.

De daglige opgaver varetages af ejerforeningens Bestyrelse, herunder ledelsen af det til enhver tid ansatte personale.

Overordnede og administrative opgaver samt økonomiforhold varetages af ejerforeningens Administrator samt revisor.

Som lejlighedsejer i Dageløkkeparken er du automatisk medlem af Ejerforeningen Dageløkkeparken, og medansvarlig i forhold til foreningens rettigheder og pligter.

Bestyrelsens sammensætning:

Formand

Christian Heinesen

Næstformand

Jesper Wassard  

Bestyrelsesmedlem

Anita Evers

Bestyrelsesmedlem

Jon Hessel

Bestyrelsesmedlem

Roger Vedel

Bestyrelsesmedlem

Lisa Kirstine Hansen

   

Bestyrelsens ansvarsområder:

Regnskaber: Jesper Wassard og Anita Evers

Internet/telefoni: Christian Heinesen og Jon Hessel

Haver, grønne områder og legepladser: Jon Hessel, Lisa Kirstine Hansen og Roger Vedel

Bygninger, vand og andet teknik: Christian Heinesen og Jesper Wassard

 

Ejendomsadministrator:

ADVODAN Helsingør

Strandgade 51

3000 Helsingør

Telefon 49 21 40 47

ejendomsadministration3000@advodan.dk

www.advodan.dk



Vedtægter & Husorden

Rammerne for Ejerforeningen Dageløkkeparken er fastlagt i foreningens vedtægter, hvor du også kan læse mere om generalforsamling, bestyrelse, bidrag og hæftelse for de fælles udgifter, benyttelse, administration, regnskab og revision m.m.

Desuden er der udarbejdet en husorden, som fastsætter regler for de enkelte beboeres adfærd. 

Det anbefales alle nye beboere at sætte sig ind i både vedtægter og husorden, som skal udleveres af den respektive ejendomsmægler ved overtagelse af lejligheden.

Du finder både Vedtægter og Husorden i foreningen dokumentarkiv under beboer ved at klikke på linket.